Oddział III Pszczółki
ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO - WYCHOWAWCZE
ODDZIAŁ III "PSZCZÓŁKI"
Kwiecień 2024
Tematyka kompleksowa:
- Morskie przygody
- Mieszkańcy domu i zagrody
- Książka skarbnicą wiedzy
- Ekologia na co dzień
Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:
- odróżnianie świata fikcji od realnej rzeczywistości
- kształtowanie uwagi dowolnej i spostrzegawczości
- utrwalenie nazw pór roku, dni tygodnia, miesięcy
- znajomość procesu powstawania książki oraz dzielenie książek na dostęne kategorie
- wypowiadanie się w sposób zrozumiały z zachowaniem następstwa czasu, poprawnie pod względem gramatycznym i fleksyjnym
- wdrażanie do szanowania książek
- znajomość zasad obowiązujących w bibliotece
- rozróżnianie kierunków w przestrzeni
- rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter
- dokonywanie analizy i syntezy sylabowej wyrazów
- kształtowanie poprawnych reakcji na negatywane zmiany w otoczeniu przyrodniczym
- podejmowanie działań chroniących zasoby przyrodnicze
- dostrzeganie wpływu działalności człowieka na przyrodę
- czytanie symboli i znaków znajdujących się w otoczeniu
- doskonalenie kompetencji intuicji matematycznych: klasyfikacja, przeliczanie, mierzenie objętości
- zapoznanie ze znakami graficznymi liter: G,g
- uczestnictwo w procesie alfabetyzacji, wykazywanie zainteresowania czytaniem, poznawaniem liter
- wzbogacenie wiedzy na temat zwierząt hodowlanych i domowych
- porównywanie długości przedmiotów, używanie określeń: dłuższy, krótszy
- porządkowanie przedmiotów wg długości malejącej/ rosnącej
- znajomość i stosowanie zapisu cyfrowego od 0 do 10
- poszerzanie wiedzy na temat akwenów wodnych, flory i fauny mórz i oceanów
- poszerzanie wiedzy na temat stanów skupienia wody
- przestrzeganie ustalonych zasad
- wykorzystywanie ekspresji plastycznej jako sposobu tworzenia piękna
- przewidywanie skutków działań
- przeliczanie w zakresie 0-10, tworzenie zbiorów, posługiwanie się liczebnikami porządkowymi
- kształtowanie koordynacji wzrokowo- ruchowej
- doskonalenie percepcji słuchowej, wzrokowej
- porównywanie, klasyfikowanie przedmiotów wg jednej cechy
- kształtowanie spostrzegawczości poprzez zachowanie rytmu i kolejności (kodowanie)
- doskonalenie precyzji motoryki małej i dużej
- rozwijanie sprawności fizycznej dzieci
- poszerzanie słownika czynnego dzieci
- kształtowanie poczucia rytmu