Kalendarium

Poniedziałek, 2024-04-29

Imieniny: Hugona, Piotra

Statystyki

  • Odwiedziło nas: 71515
  • Do końca roku: 246 dni
  • Do wakacji: 53 dni

Oddział III Pszczółki

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO - WYCHOWAWCZE

 ODDZIAŁ III "PSZCZÓŁKI"

Kwiecień 2024

Tematyka kompleksowa:

  1. Morskie przygody
  2. Mieszkańcy domu i zagrody
  3. Książka skarbnicą wiedzy
  4. Ekologia na co dzień

Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:

  • odróżnianie świata fikcji od realnej rzeczywistości
  • kształtowanie uwagi dowolnej i spostrzegawczości
  • utrwalenie nazw pór roku, dni tygodnia, miesięcy
  • znajomość procesu powstawania książki oraz dzielenie książek na dostęne kategorie
  • wypowiadanie się w sposób zrozumiały z zachowaniem następstwa czasu, poprawnie pod względem gramatycznym i fleksyjnym
  • wdrażanie do szanowania książek
  • znajomość zasad obowiązujących w bibliotece
  • rozróżnianie kierunków w przestrzeni
  • rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter
  • dokonywanie analizy i syntezy sylabowej wyrazów
  • kształtowanie poprawnych reakcji na negatywane zmiany w otoczeniu przyrodniczym
  • podejmowanie działań chroniących zasoby przyrodnicze
  • dostrzeganie wpływu działalności człowieka na przyrodę
  • czytanie symboli i znaków znajdujących się w otoczeniu
  • doskonalenie kompetencji intuicji matematycznych: klasyfikacja, przeliczanie, mierzenie objętości
  • zapoznanie ze znakami graficznymi liter: G,g
  • uczestnictwo w procesie alfabetyzacji, wykazywanie zainteresowania czytaniem, poznawaniem liter
  • wzbogacenie wiedzy na temat zwierząt hodowlanych i domowych
  • porównywanie długości przedmiotów, używanie określeń: dłuższy, krótszy
  • porządkowanie przedmiotów wg długości malejącej/ rosnącej
  • znajomość i stosowanie zapisu cyfrowego od 0 do 10
  • poszerzanie wiedzy na temat akwenów wodnych, flory i fauny mórz i oceanów
  • poszerzanie wiedzy na temat stanów skupienia wody
  • przestrzeganie ustalonych zasad
  • wykorzystywanie ekspresji plastycznej jako sposobu tworzenia piękna
  • przewidywanie skutków działań
  • przeliczanie w zakresie 0-10, tworzenie zbiorów, posługiwanie się liczebnikami porządkowymi
  • kształtowanie koordynacji wzrokowo- ruchowej
  • doskonalenie percepcji słuchowej, wzrokowej
  • porównywanie, klasyfikowanie przedmiotów wg jednej cechy
  • kształtowanie spostrzegawczości poprzez zachowanie rytmu i kolejności (kodowanie)
  • doskonalenie precyzji motoryki małej i dużej
  • rozwijanie sprawności fizycznej dzieci
  • poszerzanie słownika czynnego dzieci
  • kształtowanie poczucia rytmu