Oddział V Żuki
ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE
ODDZIAŁ V "Żuki"
Kwiecień 2024
Tematyka kompleksowa:
1. W świecie książek
2. Dbamy o naszą planetę
3. Wyprawa na łąkę
4. Kto nam pomoże?
Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:
- utrwalenie zasad prawidłowego korzystania z książek, kształtowanie nawyku odkładania książek na półkę, kształtowanie nawyku czytania książek, kształtowanie właściwych zachowań podczas czytania/oglądania książek
- kształtowanie umiejętności korzystania z biblioteki i księgarni, kształtowanie właściwych zachowań podczas pobytu w bibliotece, zachęcanie do dzielenia się, wymiany, wielokrotnego używania książek
- zapoznanie z procesem tworzenia książki, kształtowanie postawy gotowej do poznawania nowego (nowych zawodów),
- nauka nowej piosenki, poznanie wielu ciekawych tytułów książek dla dzieci, rozwijanie słuchu muzycznego, rozwijanie umiejętności autoprezentacji oraz empatii
- utrwalenie pojęć „globus”, „ekolog” i „planeta Ziemia”, kształtowanie nawyku segregowania odpadów, oszczędzania wody, energii; kształtowanie zachowań proekologicznych, budowanie poczucia odpowiedzialności za planetę z myślą o przyszłych pokoleniach
- utrwalenie wiedzy na temat kolorów śmietników i surowców, które do nich należy wrzucać, wprowadzenie pojęć kompost, wysypisko, sortownia, kształtowanie umiejętności segregowania śmieci; kształtowanie zachowań proekologicznych
- zapoznanie i utrwalenie wiedzy o odnawialnych źródłach energii,
- zapoznanie ze sposobami oszczędzania wody, wprowadzenie pojęcia „deszczówka”, kształtowanie nawyku oszczędzania wody,
- wprowadzenie pojęcia „recykling”, „drugie życie przedmiotów”, rozwijanie wyobraźni, kreatywności dziecka, kształcenie postawy „Nie wyrzucaj, wykorzystaj”
- uwrażliwianie na otaczającą przyrodę, zapoznanie z wyglądem i nazwami pierwszych wiosennych kwiatów, poznawanie sposobów pomagania owadom, rozwijanie sprawności fizycznej
- rozwijanie zdolności manualnych, kształtowanie zmysłów, rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat, doskonalenie umiejętności słuchania
ze zrozumieniem, nawiązywanie relacji rówieśniczych, rozwijanie sprawności fizycznej - wdrażanie do posługiwania się adresem, doskonalenie pamięci słuchowej, wyrabianie szacunku do pracy służb ratunkowych, poznanie nazw zawodów służb ratunkowych i numerów alarmowych
- nauka postępowania w sytuacjach wymagających wezwania pomocy
- doskonalenie pracy w grupie, kształtowanie umiejętności wyciągania wniosków z zabaw badawczych
- poznanie litery f, F, ł, Ł, rozwijanie świadomości fonologicznej, słuchu fonematycznego, analizy sylabowej, określanie głoski w nagłosie, utrwalanie poznanych liter drukowanych i pisanych, wielkich i małych, doskonalenie umiejętności czytania
- kształtowanie umiejętności klasyfikowania według wybranej cechy, doskonalenie czynności matematycznych, w tym przeliczania i pomiaru długości, utrwalenie cech wielkościowych, klasyfikowanie figur geometrycznych
- zapoznanie ze znakiem –, doskonalenie umiejętności przeliczania, porównywania oraz dokonywania innych czynności matematycznych.